El primer dia de l'assignatura Processos didàctics i organitzatius vam comentar dos vídeos que havíem vist particularment a casa sobre el model Flipped Classroom.
Aquest model permet que els alumnes s'ajudin entre ells. Es treballa en equip i es fomenta la cooperació i la col·laboració.
També desfà les diferències i desigualtats entre els diferents alumnes, per qüestions socials, econòmiques o familiars perquè quan estan a casa tots tenen el mateix material i contingut al que poden accedir fàcilment.
El professor és el que s'encarrega del reforç dels alumnes independentment de les seves condicions.
Cal afegir que per començar amb aquest model, s'han de tenir clares les planificacions de cada matèria i els continguts que es treballaran juntament amb les activitats que realitzaran els alumnes.
Per tant, es tracta d'un canvi de rol, on els alumnes es mostren actius a l'aula i passius a casa. S'ha de tenir en consideració perquè a la llarga pot arribar a dur-se a terme en la major part de les escoles pels seus resultats favorables.
Per saber-ne més:
Bibliografia:
La
cuna de Halicarnaso. (2016, 20 d'abril). ¿Qué
es la clase invertida? Mi experiencia con la Flipped Classroom en la
clase de historia. YouTube.
Sprouts.
(2015, 28 de setembre). The
Flipped Classroom Model. YouTube.

No hay comentarios:
Publicar un comentario